متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


آشپزخانه، با یک دو دو تا چهارتای ساده بیشترین هزینه جهیزیه را از آن خود کرده است. یخچال، گاز، ماکروویو، ماشین لباس شویی و اخیرا هم ماشین ظرف شویی مهم ترین های هزینه جهیزیه است که برای پرکردن هر آشپزخانه ای صرف می شود.

نبض ما– این روزها خیلی از زوج ها در تکاپوی آماده سازی مقدمات زندگی خود هستند، بهترین موقعیت برای محاسبه میانگین کلی از هزینه جهیزیه به نظر می رسد. اینکه لوازم ضروری جهیزیه چقدر خرج روی دست تان بگذارد در نهایت به انتخاب های خودتان بستگی دارد، اما میانگینی که ما برای هزینه جهیزیه به آن رسیده ایم چیزی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان است.

هزینه جهیزیه ، یخچال فریزر

اولین هزینه جهیزیه و تکمیل آشپزخانه ها، خرید یخچال فریزر است. بازه قیمت عجیب مدل های ساید بای ساید یخچال فریزر برای خیلی ها سوار برانگیز است؛ از ساید بای سایدهای ۳۰ میلیون تومانی تا یخچال فریزرهای ساده که بین دو تا سه میلیون تومان قیمت دارند در بازار موجود است. دختر خانمی که به تازگی هفت خوان تهیه جهیزیه را پشت سر گذاشته می گوید برای یک یخچال فریزر دو در ال جی، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرده و با اینکه یخ ساز قفسه بندی این یخچال فریزر از معایب آن است اما به طور کلی از عملکرد و ظرفیت این وسیله راضی است.

مورد بعدی که با خبرنگار ما گفت و گو می کند می گوید به خاطر محدودیت های مالی در هزینه جهیزیه یخچال فریزر را از برندهای داخلی تهیه و تنها بابت یک مدل یخچال فریزر اسنوا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کرده است. از طرفی مورد سوم می گوید یخچال فریزر برایش یکی از مهم ترین قسمت های آشپزخانه است و بابت خرید یک ساید بای ساید مجهز ال جی ۱۵ میلیون تومان هزینه کرده است. اگر اهل لوکس گرایی باشید اما انتخاب های شما می تواند ساید بای ساید خاص باشد که قیمت آنها گاهی تا ۲۹ میلیون تومان هم پیش می رود. یکی از این یخچال فریزرها تمام استیل و تمام تاچ است که قابلیت اتصال به اینترنت از طریق WiFi را هم دارد.

هزینه جهیزیه برای گاز؛ ۶۰۰ هزار تومانی تا ۱۵ میلیونی

اولین چیزی که وقتی به جهیزیه های مختلف سر می زنیم توجه مان را جلب می کند، تعدد گازهای مبله ایرانی بین سرویس های آشپزخانه است. به نظر می رسد که گازهای محبوب ایرانی امتحان خود را پس داده اند. از طرفی موج خرید گازهای رومیزی و ماکروویو هم باعث شده که اکثر متقاضیان کار خود را با یک مدل مبله میان رده راه بیندازند. اولین عروس خانم می گوید با داشتن یک ماکروویو مجهز و فر رومیزی، به یک مدل ارزان قیمت جهان افروز بدون فر بسنده کرده و بابت آن ۶۰۰ هزار تومان پرداخته و از عملکرد آن کاملا راضی است.

مدل های پرفروش تکنوگاز هم بین ۸۰۰ تا  ۲ میلیون تومان قیمت دارند. لوفرا اما یک گاز مبله ۱۵ میلیون تومانی تولید کرده است که دارای بدنه تمام استیل، یک فر برقی با ۹ برنامه و گریل و جوجه گردان است. اگر هم اهل گازهای رومیزی و توکار هستید، میانگین هزینه شما بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان خواهدبود. برای مثال اخوان، اجاق گازهای پنج شعله با ظاهری زیبا طراحی و با قیمت ۵۲۰ هزار تومان عرضه کرده است  این در حالی است که داتیس یک گاز صفحه ای لمسی را با قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته است.

ماشین لباس شویی؛ یک انتخاب مناسب سه میلیون تومانی انتخاب لباس شویی انگار بین اکثر زوج های ایرانی یک انتخاب بین سه تا چهار میلیون تومانی است. برندهای محبوبی مثل بوش، ال جی و سامسونگ محصولات خوبی را برای کاربران شان با قیمتی بین دو تا پنج میلیون تومان فراهم کرده اند.

براي خواندن ادامه مطلب با نبض ما همراه باشید.

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


shadi1357
ارسال پاسخ
AZAD
ارسال پاسخ


چقدر گرون !

hobab1365
ارسال پاسخ

اصولا هزینه جهیزیه عروس با وصعیت خانه داماد ارتباط مستقیم داره.خونه رهن باشه یا مالکیت باشه چند خوابه و کجا باشه....

samin1362
ارسال پاسخ

همینه دخترا مجرد موندن وگرنه دلیل دیگه ای عمرا اگه بشه برای مجرد بودنشان پیدا کرد.خخ