متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران




منظومه شمسی, سیارات خارج از منظومه شمسی,سیارات منطومه شمسی

 خارج از منظومه شمسی کجاست؟!
در این مطلب تعدادی از سیارات خارج از منظومه شمسی را به شما معرفی می کنیم.

۱. ۵۵ Cancri e
۵۵ Cancri e یک سیاره زمین بسیار بزرگ است. این سیاره بسیار بزرگ تر از زمین اما سبک تر از سیاره غول پیکر مبتنی بر گاز است. این سیاره به خورشید خود بسیار نزدیک است و هر ۱۸ ساعت دور آن می چرخد. سبک بودن این سیاره با تلسکوپ فضایی اسپاتزر کشف شده است.

 

۲. نزدیک ترین همسایه ما
نزدیک ترین سیاره به زمین در خارج از منظومه خورشیدی، Alpha Centauri B است. این سیاره هم اندازه زمین و از سیاره عطارد به خورشید نزدیک تر است. به همین دلیل قابل سکونت نیست.


۳. آسمان شب پر از ستاره
سیاره بزرگی که اتمسفر گازدار دارد در خارج از منظومه خورشیدی، مجموعه ای متشکل از یک هزار ستاره است.


۴. مشتری بزرگ
Kappa Andromedae b حدود ۱۳ برابر بزرگ تر از سیاره مشتری است و باید گفت یکی از بزرگ ترین سیاره های شناخته شده به شمار می رود. بعلاوه، این سیاره درست در خط جداکننده بزرگ ترین سیاره ها از کوچک ترین ستاره ها واقع شده است.


۵. کوچک تر و گرم تر از زمین
Kepler-۲۰e نخستین سیاره خارج از منظومه خورشیدی است که دانشمندان آن را کشف کردند کوچک تر از زمین است. این سیاره بسیار نزدیک خورشید خود دور آن می چرخد. دمای سطح این سیاره حدود ۱۴۰۰ درجه فارنهایت است.


۶. سیاره قابل سکونت؟
Kepler-۲۲b نخستین سیاره ای بود که کشف شد در منطقه قابل سکونت ستاره قرار دارد. به این معنی که فاصله آن به اندازه کافی است و آب آن مایع است. حدود ۲.۲ برابر اندازه کره زمین است و موقعیت آن همچنان ناشناخته باقی مانده است.


۷. گردش دو خورشید
منظومه Kepler-۴۷ نخستین منظومه ستاره ای است که چندین سیاره دارد که به دور چندین ستاره می چرخند. یکی از این سیاره ها، Kepler-۴۷c است و در منطقه قابل سکونت از دو خورشید قرار دارد.


۸. دنیایی به اندازه زمین
Kepler-۲۰f هم اندازه زمین است. اما فاصله آن از خورشید دمای سطح آن را به ۸۰۰ درجه فارنهایت رسانده است.


۹. سطح پوشیده از گدازه
UCF-۱.۰۱ تنها ۳۳ سال نوری از زمین فاصله دارد و اندازه تقریبا برابر با زمین دارد. اما کیفیت و ساختار آن هیچ ربطی به زمین ندارد. همه سطح این سیاره از گدازه پوشیده شده است.

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


hesammo
ارسال پاسخ

SAHARAZAD :
تشکر {67}

خواهش

AZAD
ارسال پاسخ

تشکر