متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران




اخبارخودرو,خبرهای خودرو,خودروی پرنده

همزمان با رقابت شرکت های اتومبیل سازی برای ساخت خودروهای بدون نیاز به راننده، یک شرکت هواپیماسازی قصد دارد خودروهای پرنده ای تولید کند که حمل و نقل شهری را تسهیل می کنند.

به گزارش مهر، تنها در ۱۵ سال گذشته به طور چشمگیری بر میزان جمعیت شهرنشین افزوده شده و در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند. با تداوم این روند مشکلات ترافیکی روز به روز بیشتر خواهد شد و سالانه صدها ساعت از وقت شهروندان در ازدحام خودروها به هدر خواهد رفت.

به منظور مقابله با این مشکل و کاهش آلودگی های زیست محیطی و صوتی شرکت ایرباس نمونه اولیه یک هواپیمای پرنده را تا قبل از پایان سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد کرد.

رابین لیازوف مدیر اجرایی گروه A³ در شرکت ایرباس که به این طرح هم رسیدگی می کند، معتقد است ظرف ده سال آینده محصولاتی روانه بازار می شوند که انقلابی در سفرهای درون شهری میلیون ها نفر از مردم به وجود می آورند.

به گفته وی بخش اعظم فناوری های مورد نیاز برای انجام سفرهای هوایی درون شهری مانند باتری ها، موتورها و سیستم های ناوبری هوایی به تکامل کافی رسیده اند. اما آنچه که برای تکمیل این فناوری ها مورد نیاز است ابداع سیستمی برای جلوگیری از برخورد هوایی و شناسایی سریع موانع است که در برنامه گروه A³ قرار دارد.

در قالب طرح ایرباس که Vahana نام گرفته اتوبوس های پرنده بدون نیاز به خلبان ابداع می شوند که می توانند افراد یا گروه های مختلفی را به مقصد برسانند. بخش تولید هلکوپتر ایرباس هم برای اجرای این طرح در حال همکاری است. آنها از افشای جزییات بیشتر در مورد این طرح خودداری می کنند.

یکی دیگر از چالش های موجود در این زمینه عدم وجود قوانین دولتی برای پروازهای هوایی شهری است. در حال حاضر هیچ مجوزی در جهان برای پرواز چنین وسایل نقلیه ای صادر نشده است. اما به نظر می رسد الزامات زندگی شهری مقامات سیاسی را به همراهی با چنین اختراعاتی مجبور کند.

 

 

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !