متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


 

اخبارخودرو,خبرهای خودرو,خودروی برقی

تصور این نکته که سومین خودروی سریع دنیا یک محصول برقی باشد برای بسیاری دشوار است اما این واقعیت دارد.

به گزارش مهر، گروه تسلا موتورز با به روزرسانی های مختلفی که در ماههای اخیر انجام داده حالا مدل معروف خود یعنی S را به عنوان سومین خودروی سریع دنیا معرفی می کند. این خودرو صفر تا ۱۰۰ را تنها در ۲.۵ ثانیه طی می کند که آماری حیرت انگیز به شمار می آید اما وقتی متوجه می شویم که این یک خودروی برقی است، حیرت تبدیل به شگفتی می شود.

بالاتر از این مدل منحصربفرد تنها دو خودرو یعنی LaFerrari فراری و ۹۱۸ Spyder پورشه به عنوان سریعترین خودروهای حال حاضر دنیا قرار دارند که البته این دو خودرو در ردیف گران قیمت ترین خودروهای حال حاضر دنیا قرار می گیرند.

البته به روزرسانی های اخیر تسلا تنها به مدل S مختص نبوده است. هم اکنون مدل دیگر مطرح این خودروساز یعنی X هم در زمره سریعترین خودروهای جهان قرار گرفته است. این خودرو صفر تا ۱۰۰ را تنها در ۲.۹ ثانیه طی می کند حال آنکه پیش تر این رکورد ۳.۲ ثانیه بود.

اما این افزایش سرعت از کجا آمده است؟ در پاسخ فقط باید گفت «باتری».

باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی جدیدی که از این پس برای مدلهای S و  X ساخته می شود شامل ۱۰ کیلووات ساعت ذخیره سازی اضافی نسبت به نسخه قبلی است.

بدین ترتیب سومین خودروی سریع دنیا با هر بار شارژ کامل باتری می تواند ۵۰۶ کیلومتر مسافت را طی کند حال آنکه پیش تر این رقم ۴۷۳ کیلومتر بوده است.

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


hesammo
ارسال پاسخ

0Arta :
!!

ممنون

خواهش

0Arta
ارسال پاسخ

!!

ممنون