متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


 

آموزش فیس بوک, ترفندهای فیس بوک, مدیریت فیس بوک

زمانی که وارد فیس بوک می شوید، صفحه News feed یا فید اخبار را مشاهده خواهید کرد. فید اخبار جریان آخرین بروزرسانی های دوستان و فن پیج هایی است که آنها را لایک زده اید. شاید بتوان نیوز فید را قلب فیس بوک دانست، جایی که می توانید در مورد اتفاقات مختلف مطالعه و حتی با دوستانتان بحث کنید. مطالب مختلف را مشاهده و آنها را لایک زده و یا نظراتتان را برای آنها ارسال کنید. در این درس شما درباره نیوز فید بیشتر خواهید آموخت. همچنین درباره چگونگی چیدن دلخواه و یا محدود کردن مطالب مختلف در این صفحه مطالبی آموزش داده خواهد شد. و در آخر به شما خواهیم آموخت که چگونه اشتراک مطالبی درباره اشخاص مختلف را دریافت کنید بدون اینکه با آنها دوست بوده باشید.

 

آشنایی با فید اخبار
نیوز فید جایی است که می توانید از احوال و مطالب دوستان خود با خبر شوید. تمام مطالب دوستانتان از بروزرسانی استاتوس، ارسال تصویر، لینک و غیره در این صفحه نمایش داده خواهد شد.

 

برای دسترسی به نیوز فید نیازی به رفتن به صفحات خاصی نیست. تنها کافیست وارد فیس بوک شوید. اگر در یکی از صفحات دیگر این شبکه اجتماعی بودید می توانید با کلیک برروی نام فیس بوک در نوار آبی رنگ بالای صفحه به این صفحه وارد شوید.

 

آموزش فیس بوک, ترفندهای فیس بوک, مدیریت فیس بوک

 

لازم به ذکر است اگر تازه وارد فیس بوک شده اید و هنوز دوستان کمی داشته و فعالیت کمی در آن انجام داده باشید با ورود به فیس بوک وارد صفحه خوش آمد خواهید شد. در اینجا برای رفتن به صفحه نیوز فید باید از منوی سمت چپ برروی News feed کلیک کنید. از این پس صفحه خوش آمد برای مدتی جای خود را به نیوز فید خواهد داد و لازم به تکرار این کار نخواهد بود.

 

آموزش فیس بوک, ترفندهای فیس بوک, مدیریت فیس بوک

 

در زیر نمایی از صفحه نیوز فید را مشاهده می کنید که هر بخش را توضیح خواهیم داد.

 

آموزش فیس بوک, ترفندهای فیس بوک, مدیریت فیس بوک

 

Publisher یا ناشر فیس بوک : در مورد ناشر فیس بوک بارها و بطور کامل صحبت نموده ایم. از ناشر می توانید برای انتشار استاتوس، تصاویر، ویدئوها، لینک ها و غیره استفاده کنید. هرچیزی که از این بخش برای انتشار آن کمک بگیرید در تایم لاین شما و نیوز فید دوستان شما منتشر خواهد شد.

 

Top Story : تاپ استوری به مطالبی گفته می شود که فیس بوک فکر می کند برای شما جذابیت بیشتری دارد. این مطالب از طریق الگوریتم های مختلف شناسایی فیس بوک وابسته به لایک ها و علاقمندی های شما بررسی و در بالای مطالب دیگر قرار می گیرند. برای مثال مطلب اول نیوز فید فوق تاپ استوری مطالب دیگر است.

 

Sort یا چینش مطالب : در زیر ناشر فیس بوک و در سمت راست اولین مطلب لینکی با نام Sort وجود دارد که با کمک آن می توانید مطالب خود را به دو حالت Top Stories و Most Recent چینش دهید. در ادامه در اینباره بیشتر توضیح داده خواهد شد.

 

آموزش فیس بوک, ترفندهای فیس بوک, مدیریت فیس بوک

 

Share یا اشتراک گذاری : شما می توانید مطالبی که در نیوز فید مشاهده می کنید را در تایم لاین خود به اشتراک بگذارید تا دوستانتان نیز بتوانند این مطلب را مشاهده نمایند. برای اینکار در زیر مطلب انتخاب شده برروی دکمه Share کلیک کنید.

 

آموزش فیس بوک, ترفندهای فیس بوک, مدیریت فیس بوک

 

Like : شما می تونید هر مطلبی را که در نیوز فید خود مشاهده می کنید و از آن خوشتان آمده لایک کنید. لایک کردن به دیگران نشان می دهد که شما بنا به هر دلیلی از آن مطلب خوشتان آمده است و دوستانتان با دریافت لایک های شما می توانند متوجه علاقه شما به مطلب به اشتراک گذاشته گردند. لایک زدن شما همچنین به فیس بوک نشان می دهد که از چه مطالبی بیشتر خوشتان می آید که در چینش مطالب تاپ استوری کمک خواهد نمود.

 

آموزش فیس بوک, ترفندهای فیس بوک, مدیریت فیس بوک

 

Comment یا نظر : شما اجازه ارسال کامنت یا نظر را برای مطالب مورد توجه خود در نیوز فید دارید. برای اینکار به راحتی برروی Comment کلیک کرده، سپس درون جعبه ثبت نظر کامنت خود را تایپ کنید و اینتر را بزنید.

 

آموزش فیس بوک, ترفندهای فیس بوک, مدیریت فیس بوک

 

پست های شما : هر مطلبی که شما در تایم لاین خود منتشر کنید در نیوز فیدتان نیز قابل رویت خواهد بود.

 

پست های فن پیج های مورد علاقه : وقتی صفحه ای را در فیس بوک لایک می زنید، برای مثال فن پیج شبکه تلویزیونی مورد علاقه، کارخانه اتومبیل سازی، هنرمند و غیره؛ شما با لایک خود نه تنها به تعداد طرفداران آن صفحه اضافه می کنید بلکه مشترک مطالب آن صفحه نیز می گردید. در مثال زیر برایان صفحه برنامه تلویزیونی Community را لایک کرده و مشترک مطالب آن گشته است و مطالب منتشر شده در این فن پیج در صفحه فید اخبار وی نیز نمایش داده خواهد شد. شما همیشه می توانید بدون آنلایک کردن صفحه ای از اشتراک مطالب آن انصراف دهید و یا بطور کل آن صفحه را آنلایک کنید.

 

آموزش فیس بوک, ترفندهای فیس بوک, مدیریت فیس بوک

 

Ticker : تیکر پخش زنده فعالیت های دوستان شماست. می توانید با کلیک برروی هر نام مطالب بیشتری در مورد آن فعالیت ببینید. معمولا این بخش مربوط به آخرین فعالیت های دوستان است در حالی که نیوز فید مربوط به مطالب آخر و مهمتر دوستان شماست.

 

آموزش فیس بوک, ترفندهای فیس بوک, مدیریت فیس بوک

 

مدیریت News feed در فیس بوک
همانطور که می دانید نیوز فید به شما اجازه می دهد تا تمامی فعالیت ها و پست های دوستانتان را در یک صفحه مشاهده کنید. با این حال اگر دوستان زیادی در فیس بوک داشته باشید، و یا چند تن از دوستانتان عاشق اشتراک گذاری زیاد مطالب باشند مرور نیوز فید کار کسل کننده ای خواهد بود. خوشبختانه فیس بوک به کاربرانش اجازه می دهد تا بتوانند این صفحه را به دلخواه مدیریت کرده و انتخاب کنند که چه مطالبی می توانند در این صفحه نمایش داده شوند.

 

چینش نیوز فید
دو راه یا دو روش متفاوت چینش اخبار در نیوز فید وجود دارد. شما می توانید مطالب را بصورت چینش most recent  و یا بصورت Top Stories مشاهده کنید که در دروس قبل به آن اشاره شده است.

برای تغییر در چینش فید اخبار :
۱ - در بالای مطالب موجود در نیوز فید بر روی Sort کلیک کنید.

 

آموزش فیس بوک, ترفندهای فیس بوک, مدیریت فیس بوک

 

۲ - یکی از چینش های دلخواه را انتخاب کنید:
- Top Stories برای نمایش مطالب مهمتر در بالای مطالب دیگر.

- most recent برای نمایش آخرین مطالب بصورت زمان های ارسال در نیوز فید.

 

آموزش فیس بوک, ترفندهای فیس بوک, مدیریت فیس بوک

 

۳ - فید اخبار شما به صورت انتخاب شما چیده خواهد شد.

 

کنترل نمایش مطالب دلخواه در News Feed
یکی دیگر از روش های مدیریت نیوز فید این است که مطالب نمایش داده شده را محدود کرده و تنظیم کنیم که مطالب چه کسانی در این صفحه نمایش داده نشود و چه مطالبی نمایش داده شوند.

 

زمانی که شما مشترک کسی در فیس بوک می شوید، مطالب آن شخص را درون نیوز فید مشاهده خواهید کرد. بطور پیش فرض شما مشترک مطالب تمام دوستانتان هستید. همچنین می توانید مشترک مطالب کاربرانی که با آنها دوست نیستید نیز بشوید. برای مثال می توانید مشترک هنرمندان یا سیاستمداران دلخواهتان شوید. یا اینکار شما دوست این شخص نخواهید بود و تنها مطالب عمومی وی را مشاهده خواهید کرد.

 

همچنین در هر زمانی می توانید از اشتراک مطالب دوستان یا دیگر کاربران انصراف دهید تا دیگر مطالب آنها را مشاهده نکنید. عدم اشتراک یک دوست باعث ازبین رفتن دوستی فیس بوکی شما نخواهد شد و تنها مطالب آنها را در نیوز فید مشاهده نخواهید کرد. برای مشاهده فعالیت های این دوستان می توانید دوباره مشترک آنها گشته و یا مستقیما به پروفایل آنها مراجعه کنید. با اشتراک یا عدم اشتراک مطالب دوستانتان، آنها هیچ تغییری را احساس نکرده و متوجه فعالیت های شما نخواهند شد. پس در کمال اختیار و آرامش دوستانی که مطالب زرد زیادی در فیس بوک به اشتراک می گذارند را ساکت کنید!

 

نکته: زمانی که شما به اشتراک مطالب کاربری که در لیست دوستان شما نیست می پردازید، شما هیچ ارتباطی با وی نداشته و تنها مطالب عمومی وی را مشاهده خواهید نمود از این رو وی نیز نمی تواند اطلاعاتی بیش از اطلاعات عمومی شما را مشاهده کند.

 

اشتراک مطالب کاربری در فیس بوک
۱ - به پروفایل شخصی که علاقمند به اشتراک مطالب وی دارید بروید.

۲ - در سمت راست و بالای پروفایل وی بر روی Subscribe کلیک کنید.

 

آموزش فیس بوک, ترفندهای فیس بوک, مدیریت فیس بوک

 

۳ - اکنون شما مطالب عمومی این شخص را در نیوز فید خود مشاهده خواهید نمود.

 

آموزش فیس بوک, ترفندهای فیس بوک, مدیریت فیس بوک

 

لغو اشتراک از مطالب اشخاص در فیس بوک
۱ - به پروفایل شخصی که می خواهید از آن لغو اشتراک کنید بروید.

۲ - در گوشه بالا و سمت راست پروفایل وی برروی Subscribed کلیک کنید.

 

آموزش فیس بوک, ترفندهای فیس بوک, مدیریت فیس بوک

 

۳ - اشتراک شما از مطالب این شخص برداشته شده و دیگر مطالب وی در نیوز فید شما نمایش داده نخواهد شد.

 

سفارشی سازی بروز رسانی های دریافت شده
در قسمت قبل لغو اشتراک کامل از مطالب یک شخص را توضیح دادیم. ممکن است کسی از دوستانتان باشد که مطالب زیادی را به اشتراک می گذارد و شما نمی خواهید بطور کامل مطالب وی را از نیوز فید خود حذف کنید. برای اینکار می توانید به فیس بوک بگویید چه مطالبی از وی را به شما نمایش دهد.

برای سفارشی سازی دریافت مطالب دوستان به صورت زیر اقدام نمایید :

۱ - به پروفایل دوست مورد نظرتان بروید.

۲ - درون پروفایل و در جلوی نام دوستتان موس را برروی دکمه Friends نگه داشته و از منوی ظاهر شده برروی Settings کلیک کنید.

 

آموزش فیس بوک, ترفندهای فیس بوک, مدیریت فیس بوک

 

۳ - منوی بازشو دیگری باز خواهد شد. یک یا چند گزینه را از گزینه های باز شده انتخاب کنید تا تنها در مورد آنها مطالب دوستتان را مشاهده کنید. در قسمت بالای این منو هم می توانید برای دریافت تمامی بروزرسانی ها All updates برای دریافت اغلب آنها most updates و تنها برای دریافت مطالب مهم only important را انتخاب نمایید.

 

آموزش فیس بوک, ترفندهای فیس بوک, مدیریت فیس بوک

 

۴ - برای اینکه برخی از بروزرسانی های دوست مورد نظرتان را مشاهده نکنید باید تیک بخش مورد نظر را بردارید. برای مثال در تصویر زیر ما بروزرسانی هایی که توسط بازی های فیس بوک در پروفایل دوستمان نمایش داده می شوند را بلاک کرده تا در نیوز فید ما مشاهده نگردد. این بخاطر این است که دوست ما علاقه شدیدی به بازی های فیس بوک داشته و مطالب زیادی از این طریق به اشتراک می گذارد! از این پس مطالب مربوط به بازی های وی را مشاهده نخواهیم کرد.

 

آموزش فیس بوک, ترفندهای فیس بوک, مدیریت فیس بوک

 

۵ - از این پس مطالب دوستتان بصورت مدیریت شده و دلخواه شما در نیوز فید نمایش داده خواهد شد و دیگر مزاحمتی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

 

لایک ها و نیوز فید شما
در حالی که ممکن است متوجه نگردید، شما با لایک زدن صفحات مختلف در فیس بوک مشترک مطالب این فن پیج ها می شوید. این بدین معنی است که تمامی مطالب، تبلیغات، تصاویر، لینک ها و غیره که در این صفحات ( فن پیج های لایک شده که ممکن است مربوط به ورزشکاران، هنرمندان، شبکه های تلویزیونی، سریال ها و فیلم ها، کتاب ها و غیره ) به اشتراک گذاشته می شوند در نیوز فید شما هم نمایش داده خواهند شد.

 

اگر این مطالب را مدیریت نکنید نیوز فید شما به بازار شما شباهت پیدا خواهد کرد و در این بین پیدا کردن مطالب دوستان و خانواده تان بسیار دشوار خواهد بود. برای لغو اشتراک از صفحات لایک زده موس را بر روی یکی از مطالب آن صفحه در نیوز فیدتان ببرید، برروی فلش ظاهر شده کلیک کنید تا منوی آن باز شود. ( این فلش در سمت راست و بالای مطلب ظاهر می شود. ) برای مخفی کردن تمامی مطالب صفحه مورد نظر برروی Hide all from کلیک کنید.

 

آموزش فیس بوک, ترفندهای فیس بوک, مدیریت فیس بوک

 

با این کار شما از اشتراک مطالب این صفحه در نیوز فید خود انصراف داده و بدون آنلایک کردن صفحه از مشاهده مطالب آن در نیوز فید جلوگیری خواهید نمود.

 

روش دیگری هم برای ساکت کردن همیشگی این صفحات وجود دارد که چندان مورد علاقه من نیست! می توانید به صفحه مورد نظر رفته و موس را برروی Liked نگاه داشته تا منوی آن باز شود و در آنجا برروی Unlike کلیک کنید. با اینکار این صفحه از علاقمندی های شما حذف خواهد شد و مطالب آن دیگر در نیوز فید نمایش داده نخواهد شد.

 

آموزش فیس بوک, ترفندهای فیس بوک, مدیریت فیس بوک

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !