متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


افسانه  تاریخی فیلم 300

 

 

خشایارشا و لئونیداس در فیلم 300

فیلم 300 چگونه به وجود آمد؟

افسانه و واقعیت در فیلم 300

فیلم 300 با چه هدفی ساخته شده؟

چنان که کارگردان فیلم می گوید ایجاد چشم اندازهای سرد و تخیلی مهم تر از انطباق با واقعیت تاریخی بود. در نتیجه فیلم اشتباه و مبالغه آمیز است. چون سعی شده, سنت نقال های قدیمی حفظ شود که همه چیز را زیادی بزرگ نشان می دادند. بنابراین به عنوان مثال قد خشایارشا هشت پا نشان داده شده. سازندگان فیلم می گویند هر چند که این موضوعات با واقعیت نمی خواند اما اگر تاریخ هرودوت را هم بخوانید آن را همین طور غلوآمیز می یابید. در فیلم "ارباب حلقه ها" هم همین برنامه پیاده شد.

در این فیلم همسر لئونیداس شاه یعنی ملکه "جورجورا" هم اختراع شد. راهی برای این که به خاطر مخاطبان بیاورد که در اسپارت چه اتفاقاتی رخ می دهد.

 

فیلم 300

لئونیداس و ملکه جورجورا در مقابل پیام رسان ایرانی. ملکه جورجورا یکی از اختراعات این فیلم بود

سازندگان فیلم تصاویر زیادی از لباس مردم آن دوره و سلاح هایشان و نحوه جنگیدنشان کشیدند. اما خودشان اذعان می کنند که هیچ کس واقعاً نمی داند که آیا چیزهایی که در فیلم به تصویر کشیده شد درست است یا نادرست! در حالی که با وجود گنجینه ای که در تخت جمشید هست ما شمه ای از لباس های دوران هخامنشی می دانیم. در حالی که لباس های ایرانی در فیلم بسیار بد طراحی شده. سازندگان فیلم می گویند ما بیشتر به کتاب فرانک میلر (کتاب داستانی مصوری که فیلم از روی آن ساخته شد) علاقه مند بودیم تا اقتباس تاریخی از آن رویداد.

 

فیلم 300

فرمانده فناناپذیران که نیروی جنگجوی خبره خشایارشا بودند. ایرانیان در این فیلم یا سیه چرده بودند با لباس های عربی مانند یا ماسک های میمون زده بودند.

فرانک میلر هم در کتابش ارتش "فناناپذیر و خبره" خشایارشا را به قول خودش به خاطر علاقه به هنر ژاپنی شبیه به ژاپنی های قدیم نشان داده بود. در فیلم هم ایرانی ها در واقع ماسک میمون زده بودند. سربازان ایرانی بر خلاف چهره نژاد ایرانی سیه چرده بودند و خود خشایارشا به یک سیاه پوست شبیه بود و پوشش وی هیچ نشانی از لباس های عهد هخامنشی نداشت (در واقع پوشش قابل توجهی نداشت). در حالی که در کتب تاریخی قدیم خود یونانیان, ایرانیان به عنوان زیباترین مردم مورد ستایش قرار گرفته اند.

 

فیلم 300

یکی از اشتباهات این فیلم از نظر واقعیت تاریخی این است که سپاه ایران را صد هزار نفر و سپاه اسپارت را تنها 300 نفر نشان می دهد که هیچ یک از این ارقام درست نیست.

ساراندوس کارگاگوس، محقق و نویسنده یونانی در نشست علمی " ایرانیان و یونانیان: حیات موازی" در آتن اظهار داشت: هدف هالیوود تخریب تمدن و فرهنگ ‌غنی هدف هالیوود تخریب تمدن و فرهنگ ‌غنی ملت هاست.

متآسفانه تاریخ وتمدن ایران هر از گاه مورد هجمه وحمله ازسوی عوامل حکومتی در داخل و دشمنان

این مرز و بوم در خارج (سینمایی هالیوود)

قرار گرفته است.

نظرات دیوار ها


delshad6577
ارسال پاسخ

سپاس از همه شما

toya
ارسال پاسخ

تشکر.

AZAD
ارسال پاسخ

سلام
البته ساخت این فیلم با اهداف سیاسی آمریکا همراه بوده
و هدفشون تحریک افکار عمومی بر ضد ایران و فرهنگ غنی ایرانی .
(در پوستر اين فيلم نيز از نام فيلم «300» با طراحی خاصی مشابه كلمه انگليسي باغ وحش (ZOO) استفاده شده)
باید به نقش ضعیف بخش‌های فرهنگی کشور در حمایت و گسترش شاخص‌های میراث فرهنگی اشاره کرد،
باید دید نقش دستگاه‌های فرهنگی مثل سازمان ارتباطات اسلامی، وزارت ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های فرهنگی برای احقاق و اثبات حقوق ایرانیان چیه
و راهکارهای مناسب اطلاع رسانی به مردم جهان پیش‌بینی شده باشد . که متاسفانه هیچی ....

0Arta
ارسال پاسخ

ممنون جالب بود..!