متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


در تحقیقات مختلف ثابت شده است که اعتماد به نفس، کلید واقعی موفقیت می باشد. در برخی تحقیقات معلوم شد که اعتماد به نفس، نقش مهمی در شکاف عملکرد بین مردان و زنان در ریاضی و مهارت های فضایی ایفا می کند. زنانی که قبل از تست مهارت های فضایی، از آنها خواسته شده بود جنسیت خود را تعیین کنند، نسبت به زنانی که جنسیت خود را تعیین نکردند عملکرد بسیار ضعیفی داشتند. همچنین وقتی به زنان گفته می شد خودشان را مرد تصور کنند عملکرد بهتری از خود نشان می دادند، و وقتی به هر دو جنسیت گفته شد کارشان بهتر از جنس دیگر است، هر دو جنس عملکرد بهتری داشتند. جالب اینجاست که وقتی لازم شد مشارکت کنندگان به هر سوال پاسخ بدهند، شکاف جنسیتی عملا از بین رفت. ظاهرا وقتی به زنان اجازه داده می شد از برخی سوالات عبور کنند، آنها این کار را انجام می دادند ولی نه به خاطر عدم آگاهی، بلکه به خاطر عدم اعتماد به نفس.

اعتماد به نفس واقعی، با تکبر و خودپسندی کاملا فرق دارد.

وقتی مردم خودشان و توانایی هایشان را بدون خودستایی باور داشته باشند برخی کارهای خاص را که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، به راحتی انجام نمی دهند.

مقالات کارآفرینیمدیراینفو

1. بهانه نمی آورند

افرادی که اعتماد به نفس دارند یک صفت خوب هم به نام خودکارآمدی در آنها وجود دارد. آنها کنترل درونی دارند. به همین خاطر است که افراد با اعتماد به نفس، هیچ وقت ترافیک را به خاطر تاخیرشان و رئیس خود را به خاطر شکستشان سرزنش نمی کنند. این افراد بهانه نمی آورند چون باور دارند که خودشان مسئول زندگی خود هستند.

2. تسلیم نمی شوند

افراد با اعتماد به نفس، کارشان را با اولین اشتباه رها نمی کنند. آنها به مشکلات و شکست ها به چشم موانعی نگاه می کنند که باید بر آنها غلبه نمایند. آنها بعد از اشتباه سعی می کنند دلیل اشتباه خود را بفهمند تا دفعه ی بعد جلوی آن را بگیرند.

3.برای انجام یک کار، منتظر اجازه نمی مانند

لازم نیست کسی به افراد با اعتماد به نفس بگوید چه کاری را در چه زمانی انجام دهند. آنها وقت خود را بیهوده هدر نمی دهند تا از خودشان سوالاتی مثل "آیا من می توانم؟" یا "آیا باید این کار را انجام دهم؟" را بپرسند. آنها نگاه می کنند که چه کاری باید انجام شود و آن را انجام می دهند.

4. به دنبال توجه نیستند

افراد با اعتماد به نفس می دانند که بهتر است خودشان باشند تا اینکه بخواهند به دیگران ثابت کنند مهم هستند. مردم به سرعت جذب نگرش این افراد می شوند. افراد با اعتماد به نفس وقتی به خاطر دستاوردی مورد توجه قرار می گیرند به سرعت سعی می کنند تمرکز دیگران را به سایر افرادی که در این دستاورد سهیم بودند جلب نمایند. آنها به دنبال تایید یا ستایش نیستند چون از درون خود احساس ارزش می کنند.

5. نیازی ندارند دائما از آنها تعریف و تمجید شود

افراد با اعتماد به نفس نیازی ندارند دائما دیگران از آنها تعریف کنند و این به خاطر منبع کنترل درونی شان است. به نظر آنها موفقیتشان در گروی تایید و  تمجید دیگران نیست. این افراد معتقدند اعتماد به نفسی که به ستایش دیگران بستگی داشته باشد اصلا اعتماد به نفس واقعی نیست، بلکه خودشیفتگی است.

6. اجازه نمی دهند کمبود منابع، مانع ادامه حرکتشان شود

افراد با اعتماد به نفس فقط به خاطر نداشتن عنوان مناسب، کارمندان خوب یا پول برای انجام کار، از ادامه ی مسیر خود نا امید نمی شوند. آنها یا راهی برای رسیدن به احتیاجات خود پیدا می کنند یا سعی می کنند بفهمند چطور می توانند بدون آن احتیاجات کار خود را پیش ببرند

7. در مورد دیگران قضاوت نمی کنند

افراد با اعتماد به نفس در مورد دیگران قضاوت نمی کنند چون می دانند که هر کس چیزی برای ارائه دارد و نیازی نیست دیگران را سرکوب کنند تا احساس خوبی در مورد خودشان داشته باشند. اگر بخواهید خودتان را با دیگران مقایسه کنید محدود می شوید. افراد با اعتماد به نفس وقت خود را برای ارزیابی اعمال دیگران هدر نمی دهند.

8. از تعارض دوری نمی کنند

افراد با اعتماد به نفس سعی نمی کنند به هر قیمتی که شده از تعارض اجتناب کنند. آنها تعارض را عاملی برای مدیریت کارآمد در نظر می گیرند. این افراد لزومی نمی بینند که همیشه همرنگ جماعت باشند و طبق انتظارات سایر افراد عمل کنند، بلکه هر جا لازم باشد تصمیماتی می گیرند یا حرف هایی می زنند که ممکن است به مذاق دیگران خوش نیاید. به نظر آنها تعارض بخشی از زندگی است و نمی توانند از آن اجتناب کنند.

9. کارها را به زمان دیگر موکول نمی کنند

گاهی اوقات مردم به خاطر تنبلی یا ترس از انجام کارها طفره می روند، ترس از تغییر، شکست یا حتی شاید موفقیت. افراد با اعتماد به نفس هیچ وقت از انجام کارها طفره نمی روند چون خودشان را باور دارند و انتظار دارند که اقداماتشان، آنها را به سوی اهدافشان نزدیک تر کند. آنها در یک گوشه منتظر فرا رسیدن زمان مناسب یا شرایط کامل نمی نشینند. آنها می دانند که فقط امروز است که مهم است و اگر ببینند زمان مناسب نیست، زمان مناسب را ایجاد می کنند.

10. زیاد به دنبال راحت طلبی نیستند

افراد با اعتماد به نفس می دانند که راحتی زیاد، دشمن بزرگی است که مانع رسیدن آنها به اهدافشان می شود، چون راحتی باعث خشنودی و خشنودی هم باعث رکود می گردد. آنها وقتی می بینند کم کم دارند احساس راحتی می کنند احساس خطر کرده و سعی می کنند این راحتی را از خود دور نمایند تا همچنان به رشد شخصی و حرفه ای خود ادامه دهند. به نظر آنها کمی ناراحتی هم چیز خوبی است.

مقالات کارآفرینی/ مدیراینفو

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !