متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


براي شروع یک کسب وکار ابتدا بايد مفهوم "برنده شدن" را بدانيد.  براي اينكه موفق شويد بايد به ايده‌هاي زيادي فكر كنيد و با استفاده از راه‌هاي مختلف، ايده‌هاي جديدي در ذهن خود ايجاد نماييد.

هشت تكنيك زير در يافتن يك ايد‌ه‌ي خلاقانه‌ به شما كمك مي‌كنند

منبع: مدیراینفو

1 . از خودتان بپرسيد گام بعدي چيست؟

معمولا ايده‌هاي موفق كسب و كار در رتبه‌هاي بالا قرار دارند. به روندها و تكنولوژي‌هاي برتر فكر كرده و ببينيد كه چطور مي‌توانيد خودتان را به آن سطح برسانيد. مثلا به نوآوري‌هاي مربوط به سيستم‌هاي خانگي مثل تلويزيون‌هاي جديد شركت اپل فكر كنيد و بررسي كنيد كه آنها از چه روش‌هاي جديدي براي سرگرم كردن شما در منزلتان استفاده كرده‌اند؟

2 . براي رفع نگراني‌هاي خود، كاري انجام دهيد.

وقتي يكي از دانشجويان به خاطر هزينه‌ي بالاي كتاب‌هاي درسي قادر به خريد آنها نبود، تصميم گرفت يك سايت ايجاد كرده و در آنجا كتاب‌هاي درسي را با تخفيف 60 درصد اجاره دهد.

فقط بايد دغدغه‌ها و نگراني‌هاي خود را شناسايي كرده و ببينيد چه چيزهايي در زندگي باعث سرخوردگي و ناراحتي شما شده‌اند، و سپس براي رفع آنها يك ايده‌ طرح كرده و كسب و كار خود را بر اساس آن ايده راه‌اندازي نماييد.

3 . شكاف‌ها را پيدا كرده و سعي كنيد آنها را پر كنيد.

قرار نيست با ايده‌ي كسب و كار خود چيزي را كه وجود دارد دوباره اختراع كنيد. در اين صورت دوباره‌كاري مي‌شود. در عوض اطراف خود نگاه كرده و ببينيد كه در يك صنعت چه كمبودها و شكاف‌هايي وجود دارد و سپس سعي كنيد اين كمبودها را برطرف كرده و شكاف‌ها را پر كنيد.

4 . مهارت‌هاي خود را در يك حوزه‌ي كاملا جديد به كار ببريد.

مهارت‌هاي خود را در نظر گرفته و ببينيد كه چطور مي‌توانيد از اين توانايي‌هاي خود در يك عرصه‌ي جديد به طور مفيد استفاده كنيد.

5 . دسته‌اي را انتخاب كنيد كه از نوآوري‌هاي اخير در آن استفاده نشده است.

وقتي مي‌خواهيد ايده‌اي طرح كنيد، بازارهايي را شناسايي نماييد كه فاقد بسياري از نوآوري‌هاي اخير مي‌باشند. مثلا شركت‌ها نياز دارند اطلاعات بيشتري را در مورد يك دارو اعلام كنند. به همين منظور مي‌توانيد از يك برچسب اضافي براي درج جزئيات استفاده كنيد.

6 . نسخه‌ي ارزان‌تري از محصولات موجود را توليد كنيد.

برخي شركت‌ها معمولا در آغاز كار خود محصولات موجود را با قيمت‌ كمتر به مشتريان عرضه مي‌كنند.

7 . با خريداران صحبت كنيد.

براي اينكه ايده‌ي شما نياز مردم را برطرف كند،‌ بهترين راه اين است كه با خريداران صحبت كنيد. مثلا اگر به تجارت الكترونيك علاقه داريد يك نظرسنجي آنلاين به مشتريان بالقوه ارسال كرده و از علايق و نيازهاي آنها مطلع گرديد.

8 . چند محصول را با هم تركيب كنيد.

گاهي با تركيب چند محصول و توليد يك محصول جديد ممكن است ايده‌هاي جديدي به ذهنتان برسد. يادتان باشد كه ممكن است بعضي از اين ايده‌ها وحشتناك باشند، ولي گاهي هم از بينشان يك ايده‌ي عالي بيرون مي‌آيد.

منبع: مدیراینفو

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


AZAD
ارسال پاسخ



تشکر

phln73
ارسال پاسخ