متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


پرفسور پرویز کردونی پدر کویر ایران میگوید:
تا چند سال دیگه در خوزستان ایران شنیدن صدای شرشر باران یه آرزو خواهد بود.
بچه های کوچک امروز باید باران را در قاب تلویزیون ببینند و قادر به لمس آن نیستند.
کردونی میگوید حدود 20 سال پیش به آقای خاتمی گفتم خوزستان وفلات ناب آن با برنامه های شما نابود میشود ولی به من نیش خند زد.به وزیر نفت گفتم برای پروژه نفت آزادگان در هویزه تالابها را خشک نکنید بازم به من نیش خند زد. به وزیر کشاورزی گفتم مسیر کارون باید از سرچشمه تا انتها براساس منطق طبیعت شکل بگیرد وآب ومسیر آن را با احداث تونل وانتقال آن به اصفهان وکرمان تغییر ندهید باز به من نیش خند زد.
به وزیر نیرو گفتم سد سازی دشمن طبیعت وفلات ودشت خوزستان هست باز به من نیش خند زد.
کردونی میگوید سال گذشته وقت ملاقات با روحانی گرفتم پیش او رفتم وبه او گفتم تا چند سال دیگه خوزستان وفلات ودشتهای آن وتالاب های آن نابود وخالی از سکنه میشود باز به من نیش خند زد .
کردونی میگوید دوماه پیش به ریس سازمان محیط زیست گفتم درخت کاری ونهال کردی براساس منطق طبیعت باید شکل بگیرد واین برنامه های شما سرگرم کردن مردم است وباز هم خندید.
حالا مردم خوزستان یه چیز را به شما بگوییم تا چند سال دیگر اگر مهاجرت نکرده اید ودر سرزمین مادری خود سکونت داشتید به شما بگوییم به انواع بیماریهای مزمن وناشناخته مبتلا میشوید .وعمر مفید شما حداقل بیست سال کوتاه تر از نرمال کشوری وجهانی خواهدشد. توروخدا شما مردم خوزستان به من نیش خند نزنید .(پرفسور پرویز کردونی پدر کویر ایران)

نظرات دیوار ها


aleahmad
ارسال پاسخ

سلام امروز یک مطلب می خواندم درمورد نظر اقای کردوانی درباره خشک کردن دریاچه ارومیه و اینکه احیای ان ممکن نیست و باید تغییر کاربری داده بشه الان هم این مطلب رو از شما خواندم اول اینکه پذیرش ان واقعا سخته دوم اینکه واقعا سوال اصلی اینکه راه حل چیه? ایا با مهاجرت جان خود را نجات بدهیم و یا اینکه بمانیم و سعی کنیم روند تخریب خوزستان را کندتر یا ثابت کنیم. بهرحال به نظر من این دریاچه ارومیه نیست که ولش کنیم اگر دقت کرده باشید الودگی ناشی از ان تا همون تهران هم میاد پس باید به خارج از ایران فرار کنیم یعنی رفتن به تهران اصفهان و شیراز هم که خود این شهر ها هزاران مشکل محیط زیستی دارند هم فایده ای نداره ولی خوب ماندن هم شاید از عمرمان بکاهد ولی از یک بحران الودگی در کشور شاید جلوگیری کند. امیدوارم روزی نرسه که اگر خواستید خوزستان بیاید 100 ها کیلومتر هیچ شهری را نبینید وگرنه می شود مثل عراق که از مرز شلمچه که میروید کربلا تا ساعت ها هیچ شهری را نمی بینید و این می شود که عراق می شود منبع تمام این ریز گرد ها.

یاغش
ارسال پاسخ

mahdi1369 :
جای تاسفه واقعا
استانهای آذربایجان نیز با وجود خشک شدن دریاچه ارومیه مورد تهدید مهجارت قرار گرفته اند
گاز متانی که بر اثر خشک شدن دریاچه ساطع میشه
انواع بیماریهای سرطانی رو گسترش داده است:|

مهاجرت

یاغش
ارسال پاسخ

جای تاسفه واقعا
استانهای آذربایجان نیز با وجود خشک شدن دریاچه ارومیه مورد تهدید مهجارت قرار گرفته اند
گاز متانی که بر اثر خشک شدن دریاچه ساطع میشه
انواع بیماریهای سرطانی رو گسترش داده است

خزان
ارسال پاسخ

ان شالله ک بهتر شه حال این استان

mohammadsale70
ارسال پاسخ

سلام؛ سپاس
واقعاً!

آرش
ارسال پاسخ

خدا نکنه ...
5+++